Montaż silnika pontonu Navigator
Montaż silnika pontonuZawieszany silnik zrobiony jest w taki sposób, aby zabezpieczyć optymalną eksploatację odpowiednio
do wysokości uchwytu. Jeżeli uchwyt jest zbyt wysoki, to gwint może pracować na ścianie powietrza – bardzo blisko do powierzchni wodnej i nabierać powietrza w czasie ruchu, co dosyć istotnie obniża jego właściwości eksploatacyjne. Jeżeli uchwyt znajdzie się niżej od dopuszczalnego poziomu, to stworzy się nadmierny opór dolnej części w stosunku do potoku wody,a przy tym zwiększy jego ramiona, może wypierać dziób pontonu, co przy dużej mocy silnika może prowadzić do przewrócenia się łódki.
Standardowy montaż silnik przewiduje jednoczesne rozmieszczenie płyty antypoślizgowej oraz dna łódki, Przy czym płyta powinna być przeważnie umocowana o 30-50 cm niżej od dna. Zmniejszenie tej odległości może trochę zwiększyć prędkość pontonu, ale nie możemy przy tym zapomnieć, że pompowanie powietrza zmniejsza efektywność pracy gwintu.
а – płyta antypoślizgowa b – Rekomendowana wysokość uchwytu (381 mm)
Silnik należy ustawić po środku uchwytu odpowiednio do rekomendowanej wysokości i zaczepić gwintami do zabezpieczenia. Należy upewnić się, że gwinty zabezpieczeń są założone jednakowo i trwale.
Kąt nachylenia silnika

Kąt nachylenia silnika może być skorygowany zmianą pozycji sworzni w mechanizmie zawieszania silnika. Przestawiać sworznie służące do regulacji kątu nachylenia silnika należy jedynie w czasie kiedy silnik jest wyłączony.
Kąt nachylenia silnika jest bardzo ważnym parametrem, który wpływa na otrzymanie przez użytkownika najlepszego wskaźnika pracy silnika oraz ruchu pontonu. Kąt powinien być ustawiony tak, aby płyta antypoślizgowa silnika była rozmieszczona do odpowiednio do lustra wody w czasie ruchu pontonu, kiedy silnik pracuje na pełnych obrotach.
Zróżnicowane typy silników mają różne zakresy regulacji kąte nachylenia silnika.